search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Forschungsimmanenter Wissenstransfer in der Hochschullehre mit Design-Based Research: Die Rolle von Wissenspartnerschaften
Parallel titleResearch-immanent knowledge transfer in higher education with design-based research: the role of knowledge partnerships
Authors
SourceBildungsforschung (2022) 2, S. 1-14 ZDB
Document  (501 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mangelnder Wissenstransfer zwischen Forschung und Praxis ist auch an Hochschulen ein Problem. Eine Lösung ist ein forschungsimmanenter Wissenstransfers, wie er durch Design-Based Research (DBR) befördert werden kann. Der Beitrag macht deutlich, dass es in gestaltungsbasierten Forschungsprojekten nicht das eine zu transferierende Ergebnis gibt, sondern Wissenspartnerschaften entstehen können, die gegenseitigen und vielfältigen Wissensaustausch ermöglichen und damit transferförderlich wirken. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):A lack of knowledge transfer between research and practice is a problem in higher education. One solution is a knowledge transfer that is intrinsic to research, as it is promoted by design-based research (DBR). The article shows that in DBR projects there is no single result to be transferred, but that knowledge partnerships can emerge that enable mutual knowledge exchange. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication30.09.2022
CitationReinmann, Gabi; Brase, Alexa Kristin: Forschungsimmanenter Wissenstransfer in der Hochschullehre mit Design-Based Research: Die Rolle von Wissenspartnerschaften - In: Bildungsforschung (2022) 2, S. 1-14 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254656 - DOI: 10.25656/01:25465; 10.25539/bildungsforschung.v0i2.865
export files

share content at social platforms