search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Mehr Praxis in der Bildungsforschung? Eine Studie zu Praxisperspektiven in Forschungsprojekten
Parallel titleMore practice in educational research? A study on practice perspectives in research projects
Authors
SourceBildungsforschung (2022) 2, S. 1-24 ZDB
Document  (460 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In der Studie wird untersucht, welche Formen und Ausprägungen der Einbeziehung von Praxisperspektiven in Forschungsprojekten realisiert werden. Es wird ein theoriegeleitetes Kodierschema vorgestellt und auf Interviews aus sieben Bildungsforschungsprojekten angewendet. Alle Forschenden berücksichtigen Praxisperspektiven in ihrer Arbeit, wobei hinsichtlich Erscheinungsformen und Ausmaß sowohl zwischen als auch innerhalb von Projekten deutliche Unterschiede bestehen. Profilanalysen verdeutlichen den Mehrwert einer mehrdimensionalen Betrachtung von Praxistransfer. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The study examines which forms and characteristics of the inclusion of practice perspectives are realized in research projects. A theory-based coding scheme is presented and applied to interviews from seven educational research projects. All researchers incorporate practice perspectives in their work, with significant differences in manifestations and extent both between and within projects. Profile analyses illustrate the added value of a multidimensional view of practice transfer. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.12.2022
CitationHartmann, Ulrike; Kunter, Mareike: Mehr Praxis in der Bildungsforschung? Eine Studie zu Praxisperspektiven in Forschungsprojekten - In: Bildungsforschung (2022) 2, S. 1-24 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254692 - DOI: 10.25656/01:25469; 10.25539/bildungsforschung.v0i2.892
export files

share content at social platforms