details
| Title |
Lehrer als Künstler - Lehren als Kunst. Ansprüche an Musiklehrende zwischen Pädagogik und Kunst im historischen Kontext |
|---|---|
| Author |
Schilling-Sandvoß, Katharina |
| Source | Koch, Jan-Peter [Hrsg.]; Schilling-Sandvoß, Katharina [Hrsg.]: Lehrer als Künstler. Aachen : Shaker Verlag 2017, S. 36-48. - (Musikpädagogik im Diskurs; 2) |
| Document | full text (905 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Musikunterricht; Musikpädagogik; Historische Bildungsforschung; Künstler; Lehrer; Lehrerpersönlichkeit; Geschichte <Histor>; Lehrerrolle; Rollenerwartung; Lehrerbildung; 19. Jahrhundert |
| sub-discipline | History of Education Teaching Didactics/Teaching Music and Arts |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 978-3-8440-5185-8; 9783844051858 |
| Language | German |
| Year of creation | 2017 |
| review status | Publishing House Lectorship |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 08.12.2022 |
| Citation | Schilling-Sandvoß, Katharina: Lehrer als Künstler - Lehren als Kunst. Ansprüche an Musiklehrende zwischen Pädagogik und Kunst im historischen Kontext - In: Koch, Jan-Peter [Hrsg.]; Schilling-Sandvoß, Katharina [Hrsg.]: Lehrer als Künstler. Aachen : Shaker Verlag 2017, S. 36-48. - (Musikpädagogik im Diskurs; 2) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254767 - DOI: 10.25656/01:25476 |