details
Title |
Lehrer als Künstler - Lehren als Kunst. Ansprüche an Musiklehrende zwischen Pädagogik und Kunst im historischen Kontext |
---|---|
Author |
Schilling-Sandvoß, Katharina ![]() |
Source | Koch, Jan-Peter [Hrsg.]; Schilling-Sandvoß, Katharina [Hrsg.]: Lehrer als Künstler. Aachen : Shaker Verlag 2017, S. 36-48. - (Musikpädagogik im Diskurs; 2) |
Document | full text (905 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Musikunterricht; Musikpädagogik; Historische Bildungsforschung; Künstler; Lehrer; Lehrerpersönlichkeit; Geschichte <Histor>; Lehrerrolle; Rollenerwartung; Lehrerbildung; 19. Jahrhundert |
sub-discipline | History of Education Teaching Didactics/Teaching Music and Arts |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8440-5185-8; 9783844051858 |
Language | German |
Year of creation | 2017 |
review status | Publishing House Lectorship |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 08.12.2022 |
Citation | Schilling-Sandvoß, Katharina: Lehrer als Künstler - Lehren als Kunst. Ansprüche an Musiklehrende zwischen Pädagogik und Kunst im historischen Kontext - In: Koch, Jan-Peter [Hrsg.]; Schilling-Sandvoß, Katharina [Hrsg.]: Lehrer als Künstler. Aachen : Shaker Verlag 2017, S. 36-48. - (Musikpädagogik im Diskurs; 2) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254767 - DOI: 10.25656/01:25476 |