search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Potenziale (und Grenzen) Pragmatistischer Praxisforschung am Beispiel der wissenschaftlichen Begleitung kulturpädagogischer Projekte
Parallel titlePotentials (and limits) of pragmatist practice research based on the example of scientific monitoring of cultural education projects
Author
SourceBildungsforschung (2022) 2, S. 1-16 ZDB
Document  (431 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Wissenschaftliche Untersuchungen im Feld der Kulturellen Bildung sind von der Suche nach ‚Wirkungsnachweisen‘ und damit von der Bemühung um die Legitimierung der praktischen Arbeit geprägt. Einen möglichen Ausweg bietet die Pragmatistische Praxisforschung, deren Potenziale anhand einer empirischen Studie dargestellt werden. Abschließend folgt das Aufzeigen des ‚toten Winkels‘ der Methodologie, der bei einem auf dieser Studie aufbauenden Forschungsprojekt zutage trat. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Scientific research in the field of Cultural Education is often characterized by the quest for ‘evidence of effectiveness’ and thus by the effort to legitimize the practical work. A possible way out is offered by Pragmatistic Practice Research, the potentials of which are presented by means of an empirical study Finally, the ‚dead angle‘ of the methodology, which became visible during a research project based on this study, is pointed out. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.12.2022
CitationPasuchin, Iwan: Potenziale (und Grenzen) Pragmatistischer Praxisforschung am Beispiel der wissenschaftlichen Begleitung kulturpädagogischer Projekte - In: Bildungsforschung (2022) 2, S. 1-16 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254873 - DOI: 10.25656/01:25487; 10.25539/bildungsforschung.v0i2.889
export files

share content at social platforms