search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wenn Bildungsforschende an Praktiker*innen vermitteln: Praxisorientierte Zeitschriften als Kanal für Wissenschaftskommunikation
Parallel titleWhen educational researchers communicate with practitioners: practice-oriented journals as a channel for science communication
Authors
SourceBildungsforschung (2022) 2, S. 1-20 ZDB
Document  (566 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im vorliegenden Beitrag werden Bildungspraxiszeitschriften als Medium für Wissenschaftskommunikation zwischen Forschenden und Praktiker:innen in den Blick genommen. Im Vordergrund steht hierbei die Frage, ob Forschende sich dabei vorwiegend an wissenschaftlichen Standards orientieren oder sich medialen Kommunikationsbedingungen anpassen, sowie sich ergebenden Implikationen für das vermittelte Wissen und den Dialog zwischen Forschung und Praxis in der Bildungswissenschaft. Die Untersuchungen zeigen eine stärkere Anpassung an mediale Kriterien und eine Vermittlung von Expertenwissen anstelle wissenschaftlicher Befunde. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article focuses on educational journals as medium for science communication between researchers and pracitioners. Key questions are whether researchers primarily adhere to scientific standards or adapt to media communication conditions, an the resulting implications for the knowledge communicated and the research-practice dialogue in educational science. Findings show an adaptation to media criteria and a transfer of expert knowledge rather than scientific findings. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.12.2022
CitationMohajerzad, Hadjar; Krzeminski, Lena; Schrader, Josef: Wenn Bildungsforschende an Praktiker*innen vermitteln: Praxisorientierte Zeitschriften als Kanal für Wissenschaftskommunikation - In: Bildungsforschung (2022) 2, S. 1-20 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254903 - DOI: 10.25656/01:25490; 10.25539/bildungsforschung.v0i2.888
export files

share content at social platforms