details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254968
DOI: 10.25656/01:25496; 10.25539/bildungsforschung.v0i2.887
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254968
DOI: 10.25656/01:25496; 10.25539/bildungsforschung.v0i2.887
Original Title |
Wie gelingt Forschung-Praxis-Zusammenarbeit? Innensichten eines neuen Netzwerks der Erwachsenen-/Weiterbildung |
---|---|
Parallel title | How does research-practice collaboration succeed? Inside views of a new adult education network |
Authors |
Brandt, Peter ![]() ![]() |
Source | Bildungsforschung (2022) 2, S. 1-17 ![]() |
Document | full text (337 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erwachsenenbildung; Weiterbildung; Bildungsforschung; Bildungspraxis; Kooperation; Partizipation; Netzwerk; Konzeption; Dialog; Innovation; Wissenstransfer; Deutsches Institut für Erwachsenenbildung; Erfahrung; Gruppendiskussion |
sub-discipline | Empirical Educational Research Adult Education / Further Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1860-8213; 18608213 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Welche Erfahrungen haben die Praxismitglieder des 2020 gegründeten „DIALOG-Praxisnetzwerks für Wissenstransfer und Innovation des DIE“ in der gut einjährigen Anfangsphase des Netzwerks gemacht? Der Beitrag bearbeitet diese Frage explorativ u.a. unter Einbezug zweier Gruppendiskussionen mit Netzwerkmitgliedern. Die berichteten Erfahrungen werden in den Diskurs um das Gelingen der Zusammenarbeit von Forschung und Praxis, besonders in der Erwachsenen- und Weiterbildung, eingeordnet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | What are the experiences of practice members in the initial phase of the "DIALOG Practice Network for Knowledge Transfer and Innovation of the DIE", founded 2020? The article addresses this topic by including two focus groups in an explorative approach. The reported experiences are framed in the discourse on success factors of research-practice-cooperation, especially concerning adult and continuing education. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Bildungsforschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 16.12.2022 |
Citation | Brandt, Peter; Herbrik, Regine; Weiß, Michael: Wie gelingt Forschung-Praxis-Zusammenarbeit? Innensichten eines neuen Netzwerks der Erwachsenen-/Weiterbildung - In: Bildungsforschung (2022) 2, S. 1-17 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254968 - DOI: 10.25656/01:25496; 10.25539/bildungsforschung.v0i2.887 |