search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wie gelingt Forschung-Praxis-Zusammenarbeit? Innensichten eines neuen Netzwerks der Erwachsenen-/Weiterbildung
Parallel titleHow does research-practice collaboration succeed? Inside views of a new adult education network
Authors
SourceBildungsforschung (2022) 2, S. 1-17 ZDB
Document  (337 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Welche Erfahrungen haben die Praxismitglieder des 2020 gegründeten „DIALOG-Praxisnetzwerks für Wissenstransfer und Innovation des DIE“ in der gut einjährigen Anfangsphase des Netzwerks gemacht? Der Beitrag bearbeitet diese Frage explorativ u.a. unter Einbezug zweier Gruppendiskussionen mit Netzwerkmitgliedern. Die berichteten Erfahrungen werden in den Diskurs um das Gelingen der Zusammenarbeit von Forschung und Praxis, besonders in der Erwachsenen- und Weiterbildung, eingeordnet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):What are the experiences of practice members in the initial phase of the "DIALOG Practice Network for Knowledge Transfer and Innovation of the DIE", founded 2020? The article addresses this topic by including two focus groups in an explorative approach. The reported experiences are framed in the discourse on success factors of research-practice-cooperation, especially concerning adult and continuing education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.12.2022
CitationBrandt, Peter; Herbrik, Regine; Weiß, Michael: Wie gelingt Forschung-Praxis-Zusammenarbeit? Innensichten eines neuen Netzwerks der Erwachsenen-/Weiterbildung - In: Bildungsforschung (2022) 2, S. 1-17 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254968 - DOI: 10.25656/01:25496; 10.25539/bildungsforschung.v0i2.887
export files

share content at social platforms