details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255155
DOI: 10.25656/01:25515; 10.3224/hibifo.v9i3.04
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255155
DOI: 10.25656/01:25515; 10.3224/hibifo.v9i3.04
Original Title |
Situierte Lehr-Lernarrangements zur Förderung von Nachhaltigkeitskompetenzen in der betrieblichen Ausbildung von Lebensmittelberufen |
---|---|
Parallel title | Situated teaching-learning arrangements for the promotion of sustainability competencies in the in-company training of food professions |
Authors |
Vieback, Linda;
Brämer, Stefan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 3, S. 48-64 ![]() |
Document | full text (384 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Berufsbildung; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Kompetenz; Lebensmittelgewerbe; Lebensmittelindustrie; Ernährungsberuf; Berufsausbildung; Lehr-Lern-System; Modellversuch; Nachhaltige Entwicklung; Kunststoff; Abfall; Verpackungsmaterial |
sub-discipline | Vocational Education and Training Environmental Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Modellversuch „Nachhaltigkeit in den Lebensmittelberufen (NachLeben)“ entwickelt und erprobt situierte betriebliche Lehr-Lernarrangements zur Förderung der Bewertungs-, Gestaltungs- und Systemkompetenz für Ausbildungsberufe in der Lebensmittelindustrie und im Lebensmittelhandwerk. Ein Beispiel ist das Lehr-Lernarrangement „Kunststoffe im Produktionsprozess“, welches den Fokus des Artikels bildet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The pilot project “Sustainability in the food professions (NachLeben)” develops and tests situated in-company teaching-learning arrangements to promote assessment, design, and system competence for training occupations in the food industry and the food trade. One example is the teaching-learning arrangement “Plastics in the production process”, which is the focus of the article. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2020 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.12.2022 |
Citation | Vieback, Linda; Brämer, Stefan; Hagendorf, Tom; Folkens, Lukas; Herzog, Michael A.; Bünning, Frank: Situierte Lehr-Lernarrangements zur Förderung von Nachhaltigkeitskompetenzen in der betrieblichen Ausbildung von Lebensmittelberufen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 3, S. 48-64 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255155 - DOI: 10.25656/01:25515; 10.3224/hibifo.v9i3.04 |