search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Berufsbildung für eine nachhaltige Entwicklung am Beispiel des Ausbildungsberufs Milchtechnologin / Milchtechnologe. Der Modellversuch NaMiTec
Parallel titleVocational education and training for sustainable development using the apprenticeship example of milk technologist. The NaMiTec pilotproject
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 3, S. 65-80 ZDB
Document  (939 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag widmet sich der Frage, wie nachhaltigkeitsbezogene Kompetenzen innerhalb der dualen Berufsausbildung in der Milchtechnologie gefördert und wie entsprechende Lernsituationen, orientiert an den konkreten beruflichen Handlungsfeldern, entwickelt werden können. Dabei liegt ein besonderer Fokus des Beitrags auf dem zugrunde liegenden Kompetenzmodell sowie auf der Implementierung in die Ausbildungsstrukturen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article is dedicated to solving the following problems: how to improve sustainability-related competencies in dual vocational training in milk technology, and how to develop corresponding learning situations for specific occupational fields. A special focus of the article is on the underlying competence model and its implementation in training structures. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.12.2022
CitationBeer, Mareike: Berufsbildung für eine nachhaltige Entwicklung am Beispiel des Ausbildungsberufs Milchtechnologin / Milchtechnologe. Der Modellversuch NaMiTec - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 3, S. 65-80 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255164 - DOI: 10.25656/01:25516; 10.3224/hibifo.v9i3.05
export files

share content at social platforms