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URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255204
DOI: 10.25656/01:25520; 10.3224/hibifo.v9i3.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255204
DOI: 10.25656/01:25520; 10.3224/hibifo.v9i3.02
Original Title |
Curriculare Verankerung einer Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung in Berufen des Lebensmittelhandwerks und der Lebensmittelindustrie |
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Parallel title | Curricular anchoring of vocational training for sustainable development in professions in the food trade and food industry |
Authors |
Strotmann, Christina ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 3, S. 19-34 ![]() |
Document | full text (529 KB) |
License of the document |
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Keywords (German) | Berufsbildung; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Lebensmittelgewerbe; Lebensmittelindustrie; Nachhaltige Entwicklung; Ernährungsberuf; Curriculum; Ausbildungsordnung; Brauer; Kompetenz; Handlungskompetenz |
sub-discipline | Vocational Education and Training Environmental Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Integration der Berufsbildung für eine nachhaltige Entwicklung (BBNE) in die Ordnungsmittel von Ausbildungsberufen trägt zu einer curricularen Verankerung von Nachhaltigkeit bei. Durch die systematische Identifizierung nachhaltigkeitsrelevanter Kompetenzen lassen sich Fertigkeiten, Kenntnisse und Fähigkeiten zur Berücksichtigung in Neuordnungsprozessen ableiten. Der vorliegende Beitrag stellt am Beispiel des Ausbildungsberufs Brauer / Brauerin und Mälzer / Mälzerin einen Vorschlag dar, wie bei der Identifizierung dieser Kompetenzen vorgegangen werden kann. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The integration of vocational education and training for sustainable development into the regulatory framework for training occupations contributes to anchoring sustainability in the curriculum. System identification of sustainability-relevant competencies, knowledge, and capabilities can be derived for consideration during reorganization processes. Using the training occupations of brewer and maltster as examples, this article presents a proposal for how to proceed in identifying these competences. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2020 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.12.2022 |
Citation | Strotmann, Christina; Telieps, Johanna; Kuhlmeier, Werner; Kastrup, Julia; Hemkes, Barbara: Curriculare Verankerung einer Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung in Berufen des Lebensmittelhandwerks und der Lebensmittelindustrie - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 3, S. 19-34 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255204 - DOI: 10.25656/01:25520; 10.3224/hibifo.v9i3.02 |