details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255215
DOI: 10.25656/01:25521; 10.3224/hibifo.v9i3.07
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255215
DOI: 10.25656/01:25521; 10.3224/hibifo.v9i3.07
Original Title |
NiB-Scout – Lernarrangements im Bäckerhandwerk zur Förderung nachhaltigkeitsorientierter beruflicher Handlungskompetenzen |
---|---|
Parallel title | NiB-Scout - learning arrangements in the bakery trade for the promotion of sustainability-oriented vocational competencies |
Authors |
Apelojg, Benjamin ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 3, S. 99-115 ![]() |
Document | full text (2.310 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Berufsbildung; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Lebensmittelgewerbe; Lebensmittelindustrie; Ernährungsberuf; Bäcker; Nachhaltigkeit; Berufsausbildung; Kompetenzentwicklung; Handlungskompetenz |
sub-discipline | Vocational Education and Training Environmental Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Mit dem Projekt NiB-Scout soll die ausbildungsorientierte Verankerung von Nachhaltigkeitsaspekten im Bäckerhandwerk geleistet werden. In dem Beitrag werden das domänenspezifische Nachhaltigkeitsverständnis, der damit verbundene Kompetenzansatz sowie der methodisch-didaktische Ansatz anhand eines Best Practice Beispiels vorgestellt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The NiB-Scout project aims to anchor sustainability aspects in the bakery trade in a training-orientated manner. In this paper, the domain-specific understanding of sustainability, the associated competence approach, and the methodological-didactical approach are presented using a best practice example. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2020 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.12.2022 |
Citation | Apelojg, Benjamin; Hochmuth, Jörg; Röhrig, Anne: NiB-Scout – Lernarrangements im Bäckerhandwerk zur Förderung nachhaltigkeitsorientierter beruflicher Handlungskompetenzen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 3, S. 99-115 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255215 - DOI: 10.25656/01:25521; 10.3224/hibifo.v9i3.07 |