search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zur schulpraktischen Nutzung von Daten: Konzepte, Strategien, Erfahrungen
Parallel titleThe use of data at school: concepts, strategies, experiences
Author
SourceDie Deutsche Schule 101 (2009) 2, S. 119-135 ZDB
Document  (701 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Vergleichsarbeiten sowie Lernstandserhebungen haben bisher kaum zur Steigerung der Unterrichtsqualität beigetragen. Während die Struktur des Angebots an Leistungsdaten bereits ein relativ hohes Niveau erreicht hat, liegen die Ursachen vor allem in der komplexen Struktur der Nutzung von Leistungsdaten. Mögliche Ursachen für die geringen Auswirkungen der Leistungserhebungen auf die Verbesserung der Unterrichtsqualität werden im Beitrag auf strukturelle und individuelle Voraussetzungen für Innovationen zurückgeführt. (DIPF/Orig.).
Abstract (English):Comparative achievement tests have scarcely contributed to improve the quality of instruction so far. While the structure of the provided performance data has reached a relatively high level, the reasons lie mainly in the complex patterns of using these data. This paper ascribes some possible reasons for the poor effects of achievement tests on the improvement of instruction to structural and individual requirements for innovations. (DIPF/Orig.).
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication14.11.2022
CitationPosch, Peter: Zur schulpraktischen Nutzung von Daten: Konzepte, Strategien, Erfahrungen - In: Die Deutsche Schule 101 (2009) 2, S. 119-135 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255859 - DOI: 10.25656/01:25585
export files

share content at social platforms