details
Original Title |
Schulische Unterstützungssysteme in den Niederlanden |
---|---|
Parallel title | Educational services systems in the Netherlands |
Authors |
Sparka, Andrea;
Bruggen, Johan van ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 101 (2009) 2, S. 136-148 ![]() |
Document | full text (195 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Empirische Forschung; Recht; Schule; Schulentwicklung; Beratung; Rechtsgrundlage; Dienstleistung; Finanzierung; Aufgabe; Vereinigung; Institution; Niederlande |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Empirical Educational Research |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2009 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Vorgestellt wird das schulische Unterstützungssystem in den Niederlanden. Dabei werden zunächst die Struktur, die Aufgaben, die personelle, rechtliche und finanzielle Situation, die Aufsicht sowie die empirischen Studien über die Unterstützungsdienste beschrieben. Es wird deutlich, dass in den Niederlanden ein ausgefeiltes System an Unterstützungsdiensten besteht, das gegenwärtig einem weitreichenden Veränderungsprozess unterworfen ist und sich einer zunehmenden Konkurrenz stellen muss. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In this article the Dutch educational services system is discussed. The authors describe the structure, the tasks, the personnel, the regulatory framework, the finances, the inspection as well as empirical studies of educational services. It turns out that an elaborate system of educational services exists which currently is subject to an extensive process of change and has to face an increasing amount of competition. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2009 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.11.2022 |
Citation | Sparka, Andrea; Bruggen, Johan van: Schulische Unterstützungssysteme in den Niederlanden - In: Die Deutsche Schule 101 (2009) 2, S. 136-148 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255860 - DOI: 10.25656/01:25586 |