search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schülerinnen und Schüler als Experten für Unterricht
Parallel titleStudents as experts in instruction
Author
SourceDie Deutsche Schule 101 (2009) 2, S. 149-163 ZDB
Document  (313 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Systematisches Feedback von Schülerseite ist eine bedeutsame und noch zu selten verwendete Methode der Unterrichtsentwicklung. Der Beitrag berichtet über die Ergebnisse quantitativer und qualitativer Analysen von Evaluationsdaten aus dem SEfU-Projekt, die das Schülererleben, die subjektive Bedeutungsbeimessung und die Lehrereinschätzung hinsichtlich zentraler Unterrichtsaspekte einschließen. Ziel ist es aufzuzeigen, welchen informativen Wert die Sichtweise von Schülerinnen und Schülern für Lehrkräfte haben kann. Die berichteten Befunde dienen auch dazu, Neugier an sowie Vertrauen in die Sichtweise von Schüler/inne/n zu wecken. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Feedback from students is an important, yet rarely used method for the improvement of instruction. The current contribution reports results from qualitative and quantitative analyses of evaluation data, comprising the students' perceptions, the subjective importance and the teachers' valuation of central aspects of teaching. It aims at showing the high informative potential students' perspectives can have for teachers. Hopefully, the presented results encourage curiosity and trust in the views of students on instruction. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication14.11.2022
CitationKämpfe, Nicole: Schülerinnen und Schüler als Experten für Unterricht - In: Die Deutsche Schule 101 (2009) 2, S. 149-163 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255878 - DOI: 10.25656/01:25587
export files

share content at social platforms