search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Finanzierung und Recht als Ansatzpunkte schulpolitischer Steuerung. Eine Ideenskizze
Parallel titleFunding and legislation as starting points of school political regulation. An idea sketch
Author
SourceDie Deutsche Schule 101 (2009) 3, S. 217-230 ZDB
Document  (359 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Trotz wechselnder Steuerungsstrategien sind das Recht und eine kontinuierliche Finanzausstattung Konstanten der Schulentwicklung. Ausgehend von der zunehmenden Verrechtlichung des Schulwesens wird insbesondere die Steuerungswirkung des Rechts zur Durchsetzung von Innovationen angesprochen. Die Steuerung über die Finanzierung des Schulwesens wird am Beispiel der Veränderung der Mittelverwendung und der Nutzung rückläufiger Schülerzahlen für Innovationen diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In spite of changing regulation strategies, legislation und continuous funding are constants of school development. Starting with the increasing juridification of the school system, this article deals with the regulating effects of legislation to implement innovations. Regulation by means of funding of the school system is discussed with regard to changes in the allocation of resources and with regard to the use of declining pupil numbers for innovations. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication14.11.2022
CitationWeishaupt, Horst: Finanzierung und Recht als Ansatzpunkte schulpolitischer Steuerung. Eine Ideenskizze - In: Die Deutsche Schule 101 (2009) 3, S. 217-230 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255921 - DOI: 10.25656/01:25592
export files

share content at social platforms