details
Original Title |
Wie Lehrpersonen mit Kompetenzbeschreibungen unterrichten können |
---|---|
Parallel title | How teachers can teach with competence descriptions |
Authors |
Keller, Stefan ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 101 (2009) 3, S. 285-296 ![]() |
Document | full text (195 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kompetenz; Evaluation; Lehrer; Didaktisches Prinzip; Gruppenarbeit; Unterrichtsmodell; Unterrichtsplanung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2009 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Ein ungelöstes Problem der Kompetenzorientierung ist die "Übersetzung" von abstrakten Kompetenzvorgaben in konkreten Unterricht. Hier wird ein Arbeitsmodell vorgestellt, bei dem Lehrpersonen diese Aufgabe konstruktiv und rekonstruktiv in der Gruppe lösen. Sie nehmen dabei sowohl geeignete Lernaufgaben als auch Lernerträge der Schülerinnen und Schüler in den Blick. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Translating standards into classroom tasks is a major challenge in competence-oriented teaching and learning. In this article, the author present a model allowing teachers to approach the issue as a group and in a constructive way. They reflect on the characteristics of appropriate learning assignments in a specific domain and on the qualities of students' solutions to those assignments. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2009 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 17.11.2022 |
Citation | Keller, Stefan; Winter, Felix: Wie Lehrpersonen mit Kompetenzbeschreibungen unterrichten können - In: Die Deutsche Schule 101 (2009) 3, S. 285-296 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255985 - DOI: 10.25656/01:25598 |