search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wie Lehrpersonen mit Kompetenzbeschreibungen unterrichten können
Parallel titleHow teachers can teach with competence descriptions
Authors
SourceDie Deutsche Schule 101 (2009) 3, S. 285-296 ZDB
Document  (195 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ein ungelöstes Problem der Kompetenzorientierung ist die "Übersetzung" von abstrakten Kompetenzvorgaben in konkreten Unterricht. Hier wird ein Arbeitsmodell vorgestellt, bei dem Lehrpersonen diese Aufgabe konstruktiv und rekonstruktiv in der Gruppe lösen. Sie nehmen dabei sowohl geeignete Lernaufgaben als auch Lernerträge der Schülerinnen und Schüler in den Blick. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Translating standards into classroom tasks is a major challenge in competence-oriented teaching and learning. In this article, the author present a model allowing teachers to approach the issue as a group and in a constructive way. They reflect on the characteristics of appropriate learning assignments in a specific domain and on the qualities of students' solutions to those assignments. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication17.11.2022
CitationKeller, Stefan; Winter, Felix: Wie Lehrpersonen mit Kompetenzbeschreibungen unterrichten können - In: Die Deutsche Schule 101 (2009) 3, S. 285-296 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255985 - DOI: 10.25656/01:25598
export files

share content at social platforms