search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
New Instructional Leadership. Wie Schulleitungen die Kompetenz entwickeln können, schulisches Lernen systematisch zu verbessern
Parallel titleNew Instructional Leadership. How school leaders can create the capacity to improve their students' learning systematically
Author
Other contributors (e.g. editor)Schütze, Sylvia [Übers.] GND-ID
SourceDie Deutsche Schule 101 (2009) 4, S. 323-340 ZDB
Document  (8.251 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag geht der Frage nach, wie Schulleitungen ein datenbasiertes Unterrichtssystem (DBUS) einrichten können, indem sie unter Nutzung der vorhandenen Infrastruktur ihrer Schule neue Programme entwickeln und dafür Sorge tragen, dass die gesamte Schule am Informationsaustausch beteiligt wird. Das DBUS wird als ein System vorgestellt, das die Gewinnung und Analyse von Daten, die Anpassung und Integration von Programmen, deren Weiterentwicklung und ein formatives Feedback umfasst. Ergebnisse einer Fünfjahresstudie zeigen, wie es möglich ist, dass Schulleiter/innen und Lehrer/innen die Kompetenz entwickeln, den Anforderungen einer auf Rechenschaftslegung zielenden Bildungspolitik gerecht zu werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This paper considers how local school leaders build data-driven instructional systems (DDIS) by developing new programs and using existing school functions to create an information flow through a school. The DDIS is presented as a framework involving data acquisition, data reflection, program alignment and integration, program design, and formative feedback. The paper reviews data collected in a five-year study to describe how leaders and teachers create the capacity to meet the demands of accountability policies. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.12.2022
CitationHalverson, Richard: New Instructional Leadership. Wie Schulleitungen die Kompetenz entwickeln können, schulisches Lernen systematisch zu verbessern - In: Die Deutsche Schule 101 (2009) 4, S. 323-340 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256023 - DOI: 10.25656/01:25602
export files

share content at social platforms