search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Guten ins Töpfchen... ?! Einsatz von Auswahlverfahren im Lehramtsstudium
Parallel titleThe good into the pot...?! The application of selection procedures for teacher education programmes
Authors
SourceDie Deutsche Schule 102 (2010) 1, S. 37-51 ZDB
Document  (239 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In Deutschland wird zunehmend der Einsatz von Auswahlverfahren im Lehramtsstudium diskutiert, verbunden mit der Hoffnung, gute und belastbare Lehrkräfte zu rekrutieren. Neben einem Überblick über den (inter-)nationalen Status quo verweist der Artikel auf grundsätzliche Aspekte, die bei einer Konzeption und Implementierung von Auswahlverfahren vor dem Hintergrund des Zusammenwirkens verschiedener Akteure in der Lehrerbildung berücksichtigt werden müssen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In Germany, there is an increasing discussion about the application of selection procedures for teacher education programs, hoping to recruit good and resilient teachers. Apart from giving an overview of today's situation in Germany and beyond, the paper refers to fundamental aspects to be considered when designing and implementing selection procedures in the context of co-operation between different players in teacher education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.11.2022
CitationRotter, Carolin; Reintjes, Christian: Die Guten ins Töpfchen... ?! Einsatz von Auswahlverfahren im Lehramtsstudium - In: Die Deutsche Schule 102 (2010) 1, S. 37-51 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256153 - DOI: 10.25656/01:25615
export files

share content at social platforms