search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Berufsfeldübergreifende Kooperation und Teamentwicklung in einer Versuchsschule. Oder: Welche Möglichkeiten bietet die Zusammenarbeit von Lehrkräften und Schulforscher/inne/n für die schulische Qualitätsentwicklung?
Parallel titleCooperation across different occupational areas and teambuilding in an experimental school. Or: which opportunities does the cooperation between teachers and school researchers provide for quality development at school?
Author
SourceDie Deutsche Schule 102 (2010) 2, S. 151-162 ZDB
Document  (317 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag stellt ein berufsfeldübergreifendes Kooperationsmodell vor, bei dem Lehrkräfte mit Schulforscher/inne/n zusammenarbeiten. Anhand von zwei Fallbeispielen wird gezeigt, wie beide Gruppen ihre Kompetenzen in die Kooperation einbringen und die unterschiedlichen Perspektiven für die Team- und Unterrichtsentwicklung nutzen. Der Beitrag stellt Problembereiche und Gelingensbedingungen für diese Form der Zusammenarbeit dar, skizziert Anwendungsfelder und zeigt Wege der Teamentwicklung auf. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article presents a cooperation model across occupational areas in which teachers and school researchers work together. By means of two case studies it can be shown how both groups contribute their competences and use their different perspectives for team and teaching development. The article depicts the problems and the preconditions for success, outlines the areas of application, and shows ways of team development. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.11.2022
CitationBoller, Sebastian: Berufsfeldübergreifende Kooperation und Teamentwicklung in einer Versuchsschule. Oder: Welche Möglichkeiten bietet die Zusammenarbeit von Lehrkräften und Schulforscher/inne/n für die schulische Qualitätsentwicklung? - In: Die Deutsche Schule 102 (2010) 2, S. 151-162 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256250 - DOI: 10.25656/01:25625
export files

share content at social platforms