search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Frühkindliche Bildung als Basis von Schulerfolg? Analysen zur Wirksamkeit früher Bildungsförderung
Parallel titleEarly childhood education as basis for academic achievement? Analyzing the effects of early educational support
Author
SourceDie Deutsche Schule 102 (2010) 3, S. 255-267 ZDB
Document  (254 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Aufsatz untersucht den Zusammenhang zwischen frühkindlichen Bildungsangeboten und späterem Schulerfolg. Grundlage bildet die aktuelle Vorschuldiskussion. Sie wird von der Aussage beherrscht, frühkindliche Bildungsförderung sei eine der wichtigsten Maßnahmen zur Vermeidung von Schulversagen und zur Kompensation sozialer Benachteiligung. Im Ergebnis zeigt sich, dass frühkindliche Bildung zwar einen Beitrag zum Schulerfolg leisten kann, jedoch nur, wenn bestimmte Bedingungen erfüllt sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article analyzes the relationship between early childhood edcucation opportunities and future academic success. It emanates from the topical discussion about preschool education. This discussion is dominated by the assumption that early childhood education support is one of the most important measures to avoid school failure and to compensate social disadvantages. The results show that early childhood education may contribute to academic achievement, but only under certain conditions. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.11.2022
CitationStamm, Margrit: Frühkindliche Bildung als Basis von Schulerfolg? Analysen zur Wirksamkeit früher Bildungsförderung - In: Die Deutsche Schule 102 (2010) 3, S. 255-267 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256638 - DOI: 10.25656/01:25663
export files

share content at social platforms