search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Sprachliche Heterogenität als Herausforderung für die Lehrerbildung
Parallel titleLinguistic heterogeneity as challenge for teacher education
Authors
SourceDie Deutsche Schule 102 (2010) 4, S. 301-314 ZDB
Document  (273 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Sprachliche Heterogenität ist ein Merkmal der deutschen Gesellschaft. Sie kann als Ressource begriffen werden, die es auszubauen und zu fördern gilt, sie kann aber auch als Privatangelegenheit betrachtet werden, indem die gesellschaftliche Aufgabe auf die Vermittlung der Mehrheitssprache reduziert wird. Am Beispiel des neuen Lehrerausbildungsgesetzes in NRW wird diskutiert, welche Wege in der Lehrerausbildung gegangen werden (sollten). (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Linguistic diversity is a characteristic of German society. It can be seen as a resource of the society that has to be developed and encouraged. But it can also be viewed as a private matter - so that the social task is reduced to teaching the majority's language. The paper discusses, based on the new teacher law in NRW, which path is good for teacher education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.11.2022
CitationChlosta, Christoph; Fürstenau, Sara: Sprachliche Heterogenität als Herausforderung für die Lehrerbildung - In: Die Deutsche Schule 102 (2010) 4, S. 301-314 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256785 - DOI: 10.25656/01:25678
export files

share content at social platforms