details
Original Title |
Lehrkräfte mit Zuwanderungsgeschichte - für einen ressourcenorientierten Perspektivwechsel in der Personalentwicklung |
---|---|
Parallel title | Teachers with migration background - towards a resource oriented change of perspective in personnel development |
Authors |
Stiller, Edwin ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 102 (2010) 4, S. 338-346 ![]() |
Document | full text (203 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schule; Lehrer; Migrationshintergrund; Personalentwicklung; Beruf; Heterogenität; Netzwerk; Projektbericht; Deutschland; Nordrhein-Westfalen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2010 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Es werden erste Erfahrungen zum Einsatz von Lehrern mit Migrationshintergrund an deutschen Schulen berichtet. Am Beispiel eines Projekts in NRW wird die besondere Rolle des Aufbaus von Netzwerken verdeutlicht. (DIPF/Mar.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2010 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.11.2022 |
Citation | Stiller, Edwin; Zeoli, Antonietta: Lehrkräfte mit Zuwanderungsgeschichte - für einen ressourcenorientierten Perspektivwechsel in der Personalentwicklung - In: Die Deutsche Schule 102 (2010) 4, S. 338-346 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256805 - DOI: 10.25656/01:25680 |