search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Hausaufgaben als Teil individueller Lernförderung und Rückmeldung - Good-Practice Ansätze an Schulen des Deutschen Schulpreises
Parallel titleHomework as an element of individuation and the support of learning processes - good-practice in schools of the German School Award
Authors
SourceDie Deutsche Schule 103 (2011) 3, S. 268-279 ZDB
Document  (184 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Hausaufgaben sind bei den Schulen im Deutschen Schulpreis (DSP) kein Hauptthema. Dennoch sind sie ein sichtbares Element von Schulqualität im Kontext von Individualisierung und Lernförderung. Zwar bleibt der tradierte Begriff der Hausaufgaben bestehen, das damit verbundene Verständnis einer schulextern zu erledigenden Übungsaufgabe wird jedoch in Frage gestellt oder gar überwunden. Es zeigt sich zudem, dass der DSP die Hausaufgabenpraxis in Dokumentation und Schulbegehung verstärkt beachten sollte. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):At the schools of the German School Award, homework is not a major topic. Nevertheless, homework is an observable element of school quality regarding individuation and the support of learning processes. Though the traditional term of homework is being maintained, its implication of an exercise that is to be done outside of school is being questioned or abandoned. It also shows that the German School Award should focus more on the existing practice considering homework when visiting schools and when evaluating their documentations. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication28.11.2022
CitationBeutel, Silvia-Iris; Beutel, Wolfgang: Hausaufgaben als Teil individueller Lernförderung und Rückmeldung - Good-Practice Ansätze an Schulen des Deutschen Schulpreises - In: Die Deutsche Schule 103 (2011) 3, S. 268-279 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257028 - DOI: 10.25656/01:25702
export files

share content at social platforms