search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Arbeit mit Bildungsstandards in Fachkonferenzen. Ergebnisse aus der Evaluation des KMK-Projektes for.mat
Parallel titleWorking with educational standards in faculty meetings. Results from the evaluation of the KMK-project for.mat
Authors
SourceDie Deutsche Schule 104 (2012) 1, S. 31-42 ZDB
Document  (217 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Rahmen des KMK-Projekts for.mat wurden Materialien und Fortbildungskonzepte für die Fachkonferenzarbeit entwickelt, die Lehrkräfte im Prozess der Implementation der Bildungsstandards unterstützen sollen. Für die Evaluation wurden die Materialien an rheinland-pfälzischen Schulen erprobt. Die in dem Beitrag vorgestellten ausgewählten Ergebnisse der Evaluation beziehen sich auf die Relevanz impliziter Muster der Unterrichtsplanung und die Bedeutung der Heterogenität der Fachkonferenzen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Within the KMK-project for.mat (KMK: The Standing Conference of the Ministers of Education and Cultural Affairs of the Laender in the Federal Republic of Germany), learning material and concepts for professional learning were developed in order to support teachers in the process of implementing educational standards. These materials were tested for evaluation purposes in different schools in Rhineland-Palatinate. The selected results of the evaluation study presented in this article refer to the relevance of implicit patterns in lesson planning and the relevance of heterogeneity in faculties. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.12.2022
CitationAsbrand, Barbara; Heller, Nina; Zeitler, Sigrid: Die Arbeit mit Bildungsstandards in Fachkonferenzen. Ergebnisse aus der Evaluation des KMK-Projektes for.mat - In: Die Deutsche Schule 104 (2012) 1, S. 31-42 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257197 - DOI: 10.25656/01:25719
export files

share content at social platforms