search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Prozesse und Wirkungen der Teilnahme an Schulwettbewerben. Befunde einer vergleichenden Fallanalyse
Parallel titleProcesses and effects of the participation at school competitions. Results from a comparative case study
Author
SourceDie Deutsche Schule 104 (2012) 2, S. 150-163 ZDB
Document  (219 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Beitrag werden Prozesse und Wirkungen der Teilnahme an Schulwettbewerben in den Blick genommen. Im Fokus stehen dabei Impulse einer Wettbewerbsteilnahme für die Schulentwicklung. Grundlage ist eine empirische Untersuchung der Teilnahme am bundesweit ausgeschriebenen Wettbewerb "Starke Schule". Neben schriftlichen Befragungen der teilnehmenden Schulen wurde dabei auch eine vergleichende Fallanalyse zur Wettbewerbsteilnahme an zwölf Schulen durchgeführt. Die Ergebnisse der Untersuchung werden in diesem Beitrag zusammengefasst. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article aims at describing the effects that result from school competitions, with a specific focus on those processes and effects that can be observed at the participating schools. Cornerstone for this work is a depth analysis of the school contest "Starke Schule" ["Strong Schools"]. The applied research approach is based on the development of case studies for the participating schools. Additionally, the data base comprises the results of standardized surveys of all participants as well as the submitted competition documentations. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.12.2022
CitationStrunck, Susanne: Prozesse und Wirkungen der Teilnahme an Schulwettbewerben. Befunde einer vergleichenden Fallanalyse - In: Die Deutsche Schule 104 (2012) 2, S. 150-163 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257275 - DOI: 10.25656/01:25727
export files

share content at social platforms