search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Migration und Bildung in Deutschland
Parallel titleMigration and education in Germany
Authors
SourceDie Deutsche Schule 104 (2012) 3, S. 279-302 ZDB
Document  (321 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Zuwanderer der ersten Generation unterscheiden sich systematisch hinsichtlich sozialer Herkunft und Bildungsniveau von der deutschstämmigen Bevölkerung. Die zweite Zuwanderungsgeneration ist im Hinblick auf Merkmale struktureller und kultureller Integration vor allem durch große ethnische Unterschiede gekennzeichnet. Die nicht bewältigte Hürde stellt die kompetente Beherrschung der Verkehrssprache dar. Ist diese Barriere überwunden, kommt die starke Bildungsmotivation dieser Migrantengruppe zur Geltung. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The immigrants of the first generation differ systematically from native Germans in their social background and their level of education. The second generation of immigrants is mainly characterized by great ethnic differences with regard to aspects of structural and cultural integration. The main barrier which is not yet overcome is the competent mastering of the German language. If this barrier is overcome, the strong educational aspirations of this immigrant group take effect. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.12.2022
CitationBaumert, Jürgen; Maaz, Kai: Migration und Bildung in Deutschland - In: Die Deutsche Schule 104 (2012) 3, S. 279-302 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257343 - DOI: 10.25656/01:25734
export files

share content at social platforms