search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Vergleichbarkeit beim Mittleren Schulabschluss? Ein Überblick über die Vielfalt schulstrukturell möglicher Bildungswege und Prüfungsverfahren in den deutschen Ländern
Parallel titleComparability of leaving certificates of lower secondary education? An overview of the variety of courses of education and examination procedures possible in the school systems of the German States
Author
SourceDie Deutsche Schule 105 (2013) 1, S. 86-101 ZDB
Document  (315 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Vergleichbarkeit des Mittleren Schulabschlusses (MSA) wird seitens der Anschlusssysteme (z.B. Ausbildungsbetriebe) immer wieder kritisch hinterfragt; gleichwohl fehlen entsprechende empirische Befunde. Der vorliegende Beitrag betrachtet auf struktureller Ebene die Vergleichbarkeit des MSA und stellt Befunde eines kategoriengeleiteten Vergleichs zu den schulstrukturell möglichen Wegen zum MSA in den 16 Ländern sowie zu den länderspezifischen Prüfungsmodalitäten vor. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The comparability of the German leaving certificate of lower secondary education (Mittlerer Schulabschluss) is always challenged by the connecting systems (e.g. training companies). Nevertheless, empirical evidence to confirm this is still pending. This paper focuses the comparability of this leaving certificate and presents results of a comparative study concerning the differing exit exam procedures in all German States. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.12.2022
CitationKühn, Svenja Mareike: Vergleichbarkeit beim Mittleren Schulabschluss? Ein Überblick über die Vielfalt schulstrukturell möglicher Bildungswege und Prüfungsverfahren in den deutschen Ländern - In: Die Deutsche Schule 105 (2013) 1, S. 86-101 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257466 - DOI: 10.25656/01:25746
export files

share content at social platforms