search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schulentwicklungsforschung. Aktuelle Schwerpunkte und zukünftige Forschungsperspektiven
Parallel titleSchool improvement research. Current Focuses and Further Perspectives
Authors
SourceDie Deutsche Schule 105 (2013) 3, S. 295-304 ZDB
Document  (182 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Schulentwicklungsforschung hat über die Jahre den Blick auf ihren Forschungsgegenstand verändert. Im Zentrum dieses Beitrags steht die Auseinandersetzung mit drei aktuellen Zugängen der Schulentwicklungsforschung, die an kurzen Beispielen vorgestellt und hinsichtlich ihres Potenzials analysiert werden. Die Bilanz zeigt, dass es in Zukunft wichtig sein wird, Schulentwicklungsforschung als eigenständigen Forschungsbereich zu bewahren und die Entwicklung von Schule methodisch breit zu untersuchen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Throughout the past years, school improvement research has altered the perspective on its object of research. Key component of this short report is the discussion of three recent approaches to school improvement research by means of presenting short examples and an examination of their potentials. The authors conclude that the preservation of school improvement research as an independent field of study is essential and that methodologically broad approaches to school improvement should guide future research in the field. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.12.2022
CitationMaag Merki, Katharina; Werner, Silke: Schulentwicklungsforschung. Aktuelle Schwerpunkte und zukünftige Forschungsperspektiven - In: Die Deutsche Schule 105 (2013) 3, S. 295-304 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257589 - DOI: 10.25656/01:25758
export files

share content at social platforms