details
Original Title |
Schulentwicklungsforschung. Aktuelle Schwerpunkte und zukünftige Forschungsperspektiven |
---|---|
Parallel title | School improvement research. Current Focuses and Further Perspectives |
Authors |
Maag Merki, Katharina ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 105 (2013) 3, S. 295-304 ![]() |
Document | full text (182 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsforschung; Methodologie; Schulentwicklung; Definition; Intervention; Wirkung; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2013 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Schulentwicklungsforschung hat über die Jahre den Blick auf ihren Forschungsgegenstand verändert. Im Zentrum dieses Beitrags steht die Auseinandersetzung mit drei aktuellen Zugängen der Schulentwicklungsforschung, die an kurzen Beispielen vorgestellt und hinsichtlich ihres Potenzials analysiert werden. Die Bilanz zeigt, dass es in Zukunft wichtig sein wird, Schulentwicklungsforschung als eigenständigen Forschungsbereich zu bewahren und die Entwicklung von Schule methodisch breit zu untersuchen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Throughout the past years, school improvement research has altered the perspective on its object of research. Key component of this short report is the discussion of three recent approaches to school improvement research by means of presenting short examples and an examination of their potentials. The authors conclude that the preservation of school improvement research as an independent field of study is essential and that methodologically broad approaches to school improvement should guide future research in the field. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2013 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.12.2022 |
Citation | Maag Merki, Katharina; Werner, Silke: Schulentwicklungsforschung. Aktuelle Schwerpunkte und zukünftige Forschungsperspektiven - In: Die Deutsche Schule 105 (2013) 3, S. 295-304 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257589 - DOI: 10.25656/01:25758 |