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Original Title
Allgemeine Erziehungswissenschaft und Empirische Bildungsforschung. Entwicklungsrichtlinien eines gelegentlich schwierigen Verhältnisses. Teil 1
Parallel titleGeneral education science and empirical educational research. Lines of development of an occasionally difficult relationship. Part 1
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SourceDie Deutsche Schule 105 (2013) 3, S. 321-335 ZDB
Document  (233 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag geht dem Verhältnis von Allgemeiner Pädagogik und Empirischer Bildungsforschung in der Entwicklung seit den 1960er-Jahren nach. Im Vordergrund stehen dabei die Anschlüsse, die im Hinblick auf zentrale Themen und Probleme wechselseitig bestanden und aus heutiger Sicht gegeben sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article looks into the development of the relationship between general educational science and empirical educational research since the 1960s. It focusses on the connections, which existed with regard to central topics and problems and which exist from today's perspective. (DIPF/Orig.)
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Date of publication09.12.2022
CitationZedler, Peter: Allgemeine Erziehungswissenschaft und Empirische Bildungsforschung. Entwicklungsrichtlinien eines gelegentlich schwierigen Verhältnisses. Teil 1 - In: Die Deutsche Schule 105 (2013) 3, S. 321-335 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257608 - DOI: 10.25656/01:25760
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