details
Original Title |
Allgemeine Erziehungswissenschaft und Empirische Bildungsforschung. Entwicklungsrichtlinien eines gelegentlich schwierigen Verhältnisses. Teil 1 |
---|---|
Parallel title | General education science and empirical educational research. Lines of development of an occasionally difficult relationship. Part 1 |
Author | Zedler, Peter |
Source | Die Deutsche Schule 105 (2013) 3, S. 321-335 |
Document | full text (233 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Allgemeine Pädagogik; Bildungsforschung; Empirische Forschung; Sozialwissenschaften; Bestandsaufnahme; Entwicklung; Deutschland |
sub-discipline | General Educational Science Empirical Educational Research |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2013 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag geht dem Verhältnis von Allgemeiner Pädagogik und Empirischer Bildungsforschung in der Entwicklung seit den 1960er-Jahren nach. Im Vordergrund stehen dabei die Anschlüsse, die im Hinblick auf zentrale Themen und Probleme wechselseitig bestanden und aus heutiger Sicht gegeben sind. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article looks into the development of the relationship between general educational science and empirical educational research since the 1960s. It focusses on the connections, which existed with regard to central topics and problems and which exist from today's perspective. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2013 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.12.2022 |
Citation | Zedler, Peter: Allgemeine Erziehungswissenschaft und Empirische Bildungsforschung. Entwicklungsrichtlinien eines gelegentlich schwierigen Verhältnisses. Teil 1 - In: Die Deutsche Schule 105 (2013) 3, S. 321-335 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257608 - DOI: 10.25656/01:25760 |