search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Politisch-demokratische Bildung in der Schule im Urteil von Lehramtsstudierenden. Empirische Befunde einer PH-Studie
Parallel titlePolitical and democratic education at school according to student teachers' assessments. Empirical results of a survey at a university of education
Author
SourceDie Deutsche Schule 105 (2013) 4, S. 402-414 ZDB
Document  (240 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ergründet wird, welche Bedeutung PH-Studierende Schule und Lehrerschaft für die politisch-demokratische Bildung beimessen. Den Befunden zufolge wird diesen Instanzen wenig Einfluss, aber eine hohe Verantwortung zugesprochen, bei defizitärer Vorbereitung durch das Studium. Studierende im höheren Semester urteilen pointierter und sicherer. Interesse an Politik und Demokratie sowie die Verortung im linken Spektrum sind weitere erklärende Variablen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article aims to explore the relevance that students attribute to schools and teachers concerning political and democratic education. The results indicate that students associate little effect, but heavy responsibility with these institutions. The assessments of advanced students are more appropriate und certain. Other explanatory variables are the level of interest in politics and left political affiliation. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication14.12.2022
CitationDippelhofer, Sebastian: Politisch-demokratische Bildung in der Schule im Urteil von Lehramtsstudierenden. Empirische Befunde einer PH-Studie - In: Die Deutsche Schule 105 (2013) 4, S. 402-414 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257641 - DOI: 10.25656/01:25764
export files

share content at social platforms