search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
KomPaed - Tätigkeitsbezogene Kompetenzen in pädagogischen Handlungsfeldern
Parallel titleKomPaed - task-related competences in fields of educational activities
Authors
SourceDie Deutsche Schule 106 (2014) 1, S. 72-84 ZDB
Document  (368 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Entsprechend ihrem hohen Stellenwert fokussiert das Projekt KomPaed auf generische Kompetenzen, die für erfolgreiches berufliches Handeln von Akademikerinnen und Akademikern erforderlich sind. Im Rahmen qualitativer Leitfadeninterviews sind relevante Arbeitsplatzanbieter für Absolventinnen und Absolventen erziehungswissenschaftlicher Studiengänge nach von ihren Beschäftigten zu erfüllenden Aufgaben befragt worden. Diese Informationen werden genutzt, um ein standardisiertes Befragungsinstrument zur Analyse von beruflichen Tätigkeiten und Anforderungen zu entwickeln und zu validieren. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The KomPaed project focuses on generic competences, which are essential for the professional activities of university graduates. We performed qualitative guided interviews with employers of educational science graduates and asked them about the duties and tasks of their employees. This information is used to develop and validate a survey instrument for the analysis of job characteristics and requirements. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.12.2022
CitationSchwippert, Knut; Braun, Edith; Prinz, Doren; Schaeper, Hilde; Fickermann, Detlef; Pfeiffer, Juliane; Brachem, Julia-Carolin: KomPaed - Tätigkeitsbezogene Kompetenzen in pädagogischen Handlungsfeldern - In: Die Deutsche Schule 106 (2014) 1, S. 72-84 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-258463 - DOI: 10.25656/01:25846
export files

share content at social platforms