search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Aktuelle Zuwanderung - Wege der Schulentwicklung in der Migrationsgesellschaft
Parallel titleWays of school development under the conditions of current migration in Germany
Authors
SourceDie Deutsche Schule 109 (2017) 3, S. 236-247 ZDB
Document  (549 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Gegenstand des folgenden Beitrags ist die schulische Einbindung neu zugewanderter Kinder und Jugendlicher als Aufgabe von Schulentwicklung in der Migrationsgesellschaft. Anhand der Handlungsfelder Organisations-, Personal- und Unterrichtsentwicklung werden konkrete Ansatzpunkte für eine schulische Umsetzung aufgezeigt. Deutlich wird, dass Möglichkeiten der Einbindung neu zugewanderter Schülerinnen und Schüler in Kontinuität zu Ansätzen und Maßnahmen der Schulentwicklung in der Migrationsgesellschaft stehen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article deals with the schooling of newly arrived migrant children as part of school development under the conditions of migration. The three areas organizational development, human resources development, and curriculum development structure the approaches that will be discussed. The authors see an overlap between recent approaches of school development in an increasingly diverse society in general and approaches that focus on inclusion of newly arrived migrant students. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication19.12.2022
CitationTerhart, Henrike; Massumi, Mona; Dewitz, Nora von: Aktuelle Zuwanderung - Wege der Schulentwicklung in der Migrationsgesellschaft - In: Die Deutsche Schule 109 (2017) 3, S. 236-247 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-258826 - DOI: 10.25656/01:25882
export files

share content at social platforms