details
Original Title |
Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Bestimmung des Verhältnisses durch Synthese von theoretischen Zugängen, empirischen Befunden und Realisierungsformen |
---|---|
Parallel title | Theory and practice in teacher education. Identification of the Relationship through Synthesis of Theoretical Approaches, Empirical Findings, and Forms of Implementation |
Author |
Cramer, Colin ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 106 (2014) 4, S. 344-357 ![]() |
Document | full text (206 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerausbildung; Schulpraktikum; Studienseminar; Universität; Forschungsstand; Wissenschaft; Konzeption; Kooperation; Praxis; Theorie |
sub-discipline | Higher Education Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2014 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag bündelt die weitgehend separaten Diskurse zum Theorie-Praxis-Verhältnis in der Lehrerbildung. Dazu werden theoretische, empirische und konzeptionelle Aspekte zusammengeführt und diskutiert. Ergebnis sind Anfragen an das Selbstverständnis und die Organisation des Theorie-Praxis-Verhältnisses sowie Perspektiven einer "differenzierenden Kooperation" als Basis der Arbeit von Universitäten, Studienseminaren und Schulen. Der Beitrag würdigt eine produktive Dialektik von Theorie und Praxis. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article combines the widely separated discourses about the relation of theory and practice in teacher education. Therefore, theoretical, empirical and conceptual aspects are merged and discussed. Results are inquiries regarding the self-concept and organization of the relationship of theory and practice as well as perspectives of a "differentiated cooperation" as a basis for the activities of universities, teacher academies, and schools. The article dignifies a productive dialectics of theory and practice. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2014 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.12.2022 |
Citation | Cramer, Colin: Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Bestimmung des Verhältnisses durch Synthese von theoretischen Zugängen, empirischen Befunden und Realisierungsformen - In: Die Deutsche Schule 106 (2014) 4, S. 344-357 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-258996 - DOI: 10.25656/01:25899 |