search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Mediale Risiken für die staatliche Bildungssteuerung in Deutschland
Parallel titleMedia risks for state regulation of school education in Germany
Author
SourceDie Deutsche Schule 107 (2015) 1, S. 62-68 ZDB
Document  (206 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der wachsende Einfluss von Internetangeboten auf Lernprozesse ebenso wie parallel stattfindende aktuelle Bildungsreformen führen sowohl zu einer Schwächung des bisherigen Leitmediums Schulbuch als auch zu einem Machtverlust des Staates bei der Steuerung von Schulbildung in Deutschland. Neue Herausforderungen für die grundgesetzlichen Aufsichtspflichten des Staates zeichnen sich ab. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The growing influence of Internet media products on learning processes and current reforms in school education weaken both the key medium textbook and the state power to regulate school education in Germany. New challenges for constitutional state supervision duties stand out. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.12.2022
CitationHiller, Andreas: Mediale Risiken für die staatliche Bildungssteuerung in Deutschland - In: Die Deutsche Schule 107 (2015) 1, S. 62-68 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259130 - DOI: 10.25656/01:25913
export files

share content at social platforms