details
Original Title |
Mediale Risiken für die staatliche Bildungssteuerung in Deutschland |
---|---|
Parallel title | Media risks for state regulation of school education in Germany |
Author | Hiller, Andreas |
Source | Die Deutsche Schule 107 (2015) 1, S. 62-68 ![]() |
Document | full text (206 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsinhalt; Bildungspolitik; Bildungsangebot; Schulsystem; Lehrmittel; Schulbuch; Steuerung; Staat; Internet; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Media Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der wachsende Einfluss von Internetangeboten auf Lernprozesse ebenso wie parallel stattfindende aktuelle Bildungsreformen führen sowohl zu einer Schwächung des bisherigen Leitmediums Schulbuch als auch zu einem Machtverlust des Staates bei der Steuerung von Schulbildung in Deutschland. Neue Herausforderungen für die grundgesetzlichen Aufsichtspflichten des Staates zeichnen sich ab. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The growing influence of Internet media products on learning processes and current reforms in school education weaken both the key medium textbook and the state power to regulate school education in Germany. New challenges for constitutional state supervision duties stand out. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2015 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 22.12.2022 |
Citation | Hiller, Andreas: Mediale Risiken für die staatliche Bildungssteuerung in Deutschland - In: Die Deutsche Schule 107 (2015) 1, S. 62-68 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259130 - DOI: 10.25656/01:25913 |