search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schule als populäre Inszenierung? Zum Spannungsfeld von Bildung und kommerzieller Kultur
Parallel titleTeaching and commodification. Dealing with the commercial impact at school
Author
SourceDie Deutsche Schule 107 (2015) 1, S. 69-78 ZDB
Document  (239 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag befasst sich mit Problemstellungen und Überlegungen zum Verhältnis Schule und kommerzielle Kultur. Dabei wird der Begriff der "populären Inszenierung" für die Reflexion des Unterrichts fruchtbar gemacht. Es wird ein "Spannungsfeld" sichtbar, für das anhand praktischer Beispiele in exemplarischer Weise Grenzziehungen vorgeschlagen und diskutiert werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article reflects on how education and commodification are connected. The concept of "commercial representation" is adapted and used to explore the contact zone. By ways of examples it becomes possible to perceive conflicting areas and limitations. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.12.2022
CitationBarfuss, Thomas: Schule als populäre Inszenierung? Zum Spannungsfeld von Bildung und kommerzieller Kultur - In: Die Deutsche Schule 107 (2015) 1, S. 69-78 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259149 - DOI: 10.25656/01:25914
export files

share content at social platforms