details
Original Title |
Schule als populäre Inszenierung? Zum Spannungsfeld von Bildung und kommerzieller Kultur |
---|---|
Parallel title | Teaching and commodification. Dealing with the commercial impact at school |
Author |
Barfuss, Thomas ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 107 (2015) 1, S. 69-78 ![]() |
Document | full text (239 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kultur; Selbstdarstellung; Medien; Schule; Technologie; Kritische Theorie; Konsum; Ökonomisierung; Sponsoring |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Media Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag befasst sich mit Problemstellungen und Überlegungen zum Verhältnis Schule und kommerzielle Kultur. Dabei wird der Begriff der "populären Inszenierung" für die Reflexion des Unterrichts fruchtbar gemacht. Es wird ein "Spannungsfeld" sichtbar, für das anhand praktischer Beispiele in exemplarischer Weise Grenzziehungen vorgeschlagen und diskutiert werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article reflects on how education and commodification are connected. The concept of "commercial representation" is adapted and used to explore the contact zone. By ways of examples it becomes possible to perceive conflicting areas and limitations. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2015 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 22.12.2022 |
Citation | Barfuss, Thomas: Schule als populäre Inszenierung? Zum Spannungsfeld von Bildung und kommerzieller Kultur - In: Die Deutsche Schule 107 (2015) 1, S. 69-78 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259149 - DOI: 10.25656/01:25914 |