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Original Title
Bildungsmarkt in Bullerbü. Zur aktuellen Debatte über die "Schulkrise" in Schweden
Parallel titleMarketization in Bullerbü. The current debate about the “school crisis” in Sweden
Authors
SourceDie Deutsche Schule 107 (2015) 2, S. 104-118 ZDB
Document  (210 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Seit einigen Jahren hat sich in der schwedischen Öffentlichkeit der Eindruck verfestigt, das schwedische Schulsystem sei in der Krise. Dies hat zu einer lebhaften Bildungsdebatte geführt. Im vorliegenden Artikel geben wir einen Einblick in diese Debatte und einige der dieser Debatte zugrunde liegenden Entwicklungen. Insbesondere konzentrieren wir uns auf die Auswirkungen von Bildungsmärkten bzw. der Dezentralisierung und auf die Profession der Lehrkräfte. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Currently, large parts of the Swedish public perceive Sweden's school system to be in a state of crisis. This has led to a lively debate on educational matters in Sweden. The article discusses some particularly prominent aspects of this debate as well as some of its underlying developments in the Swedish school system. It focuses on the effects of educational markets and decentralization on the one hand and the situation of the teaching profession on the other. (DIPF/Orig.)
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Date of publication22.12.2022
CitationFalkenberg, Kathleen; Vogt, Bettina; Waldow, Florian: Bildungsmarkt in Bullerbü. Zur aktuellen Debatte über die "Schulkrise" in Schweden - In: Die Deutsche Schule 107 (2015) 2, S. 104-118 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259174 - DOI: 10.25656/01:25917
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