search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Datenschutzrechtliche Fragen der personenbezogenen Bildungsdokumentation in Deutschland und Österreich
Parallel titleSolving data protection issues of personalized educational monitoring in Germany and Austria
Authors
SourceDie Deutsche Schule 107 (2015) 4, S. 341-351 ZDB
Document  (180 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Aufsatz beschäftigt sich mit den Anforderungen einer datenschutzkonformen Bildungsdokumentation im Schulbereich. Dabei wird nicht nur die aktuelle Entwicklung in Deutschland kritisch untersucht, sondern auch ein Vergleich mit dem Nachbarland Österreich gezogen. Diese Analyse zeigt, dass auch unter strengen datenschutzrechtlichen Vorgaben eine schülerevidente Bildungsdokumentation möglich ist, sofern sie denn auch politisch gewollt ist. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This publication focuses on data protection challenges of educational monitoring in the public school sector. While critically examining recent developments in Germany, the authors also draw comparisons to the legal situation in Austria. The approach shows that an evidence based analysis of individual student data may comply with strict privacy regulations, provided this method of educational monitoring is politically endorsed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication29.12.2022
CitationForgó, Nikolaus; Graupe, Simon; Pfeiffenbring, Julia: Datenschutzrechtliche Fragen der personenbezogenen Bildungsdokumentation in Deutschland und Österreich - In: Die Deutsche Schule 107 (2015) 4, S. 341-351 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259301 - DOI: 10.25656/01:25930
export files

share content at social platforms