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Original Title
Fachfremd unterrichten in Deutschland. Definition - Verbreitung - Auswirkungen
Parallel titleOut-of-field teaching in Germany. Definition - frequency - consequences
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SourceDie Deutsche Schule 108 (2016) 1, S. 9-32 ZDB
Document  (307 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Fachfremdes Unterrichten und seine Auswirkungen spielten in der Diskussion und Forschung der deutschen Erziehungswissenschaft bisher eine eher marginale Rolle. Mit Blick auf die unterschiedlichen Qualifikationen bzw. Ausbildungsschwerpunkte von Lehrkräften in den Bundesländern nähert sich dieser Beitrag einer Definition von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften an; es werden Gründe für fachfremden Unterricht erläutert und Daten über die Verbreitung in der Primarstufe und in der Sekundarstufe I in Deutschland sowie empirische Befunde zu den Auswirkungen vorgestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Out-of-field teaching and its consequences have only played a marginal role in the German research context so far. By considering the different qualifications and ways of teacher-training in the federal states, a classification of teachers is provided along with causes for out-of-field teaching, data about the frequency at primary and secondary levels in Germany, and empirical findings about its consequences. (DIPF/Orig.)
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Date of publication02.01.2023
CitationPorsch, Raphaela: Fachfremd unterrichten in Deutschland. Definition - Verbreitung - Auswirkungen - In: Die Deutsche Schule 108 (2016) 1, S. 9-32 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259435 - DOI: 10.25656/01:25943
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