search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zur Konzeption netzwerk- und evidenzbasierter Schulentwicklung. Ein Praxisbericht aus dem Projekt "Potenziale entwickeln - Schulen stärken"
Parallel titleThe conception of network- and evidence-based school development. A report of the project "Developing potentials - empowering schools"
Authors
SourceDie Deutsche Schule 108 (2016) 4, S. 384-398 ZDB
Document  (211 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Netzwerk- und evidenzbasierte Schulentwicklungsansätze stellen geeignete Strategien zur Förderung der Qualität von Schulen in schwierigen Lagen dar. Das Projekt "Potenziale entwickeln - Schulen stärken" hat diese Unterstützungselemente in einem innovativen Ansatz konzeptionell vereint. Neben der Beschreibung dieser Konzeption wird in dem Beitrag auf die Vorgehensweise zur Rekontextualisierung von empirischem Material in der Schulpraxis eingegangen, das im Projekt zum Einsatz kommt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Approaches of network- and evidence-based school development are appropriate strategies to improve the quality of schools in challenging circumstances. The project "Developing Potentials - Empowering Schools" connects these concepts innovatively. The article describes the conception as well as its strategy, which is used for recontextualization of empirical material in schools' practice. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.01.2023
CitationNeumann, Christine; Webs, Tanja; Eiden, Sarah; Kamarianakis, Eva: Zur Konzeption netzwerk- und evidenzbasierter Schulentwicklung. Ein Praxisbericht aus dem Projekt "Potenziale entwickeln - Schulen stärken" - In: Die Deutsche Schule 108 (2016) 4, S. 384-398 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259681 - DOI: 10.25656/01:25968
export files

share content at social platforms