search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Medienbildung und/oder informatische Bildung?
Parallel titleMedia education and/or informatics education?
Author
SourceDie Deutsche Schule 109 (2017) 2, S. 175-186 ZDB
Document  (247 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Herausforderungen der durch Digitalisierung, Vernetzung und automatisierte Informationsverarbeitung geprägten Welt werden breit diskutiert, und es werden Strategien entwickelt, wie das deutsche Bildungssystem, insbesondere das schulische, diesbezüglich weiterentwickelt werden muss. In diesem Zusammenhang wird die Rolle digitaler Medienbildung besonders betont, informatische Bildung dagegen bislang vernachlässigt. Dieser Diskussionsbeitrag gibt Einblick in die Argumentationslage. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The challenges of digitalization, networking, and automated information processing are widely discussed, and strategies are being developed on how the German education system, in particular the school system, needs to be further developed. In this context, the role of digital media education is particularly emphasized, but the role of Informatics education has so far been neglected. This article gives insight into the current discussion. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.01.2023
CitationBrinda, Torsten: Medienbildung und/oder informatische Bildung? - In: Die Deutsche Schule 109 (2017) 2, S. 175-186 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259817 - DOI: 10.25656/01:25981
export files

share content at social platforms