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Original Title
Die Schaffung eines neuen Bildungsraums. Der Übergangssektor
Parallel titleDevelopment of a new educational area. The transition sector
Authors
SourceDie Deutsche Schule 109 (2017) 4, S. 291-307 ZDB
Document  (9.819 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die anhaltend hohen Einmündungsquoten in den Übergangsbereich können als Beleg für eine unzureichende Bearbeitung der Probleme des Übergangs in die berufliche Ausbildung verstanden werden: die institutionelle Heterogenität, die gewachsenen vielfältigen Benachteiligungen der Jugendlichen sowie das Fehlen einer institutionellen Kopplung zwischen Allgemeinbildung und Berufsausbildung. Vor diesem Hintergrund werden Ansätze einer Neugestaltung des Übergangssektors als eigenständigen Bildungsraum dargestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The high amount of entries into the transition sector ("Übergangssektor") can be seen as evidence for unsolved problems during the transition into vocational training: institutional heterogeneity, growing disadvantages of young people, as well as a lack of institutional links between school and vocational training. Against this background, approaches for reorganizing the transitional sector into an independent educational space are presented. (DIPF/Orig.)
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Date of publication12.01.2023
CitationRichter, Maria; Baethge, Martin: Die Schaffung eines neuen Bildungsraums. Der Übergangssektor - In: Die Deutsche Schule 109 (2017) 4, S. 291-307 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259845 - DOI: 10.25656/01:25984
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