search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Regionale Netzwerkstrukturen im Kontext von Bildungsbenachteiligungen am Beispiel des Bielefelder Netzwerks Alle Kinder mitnehmen
Parallel titleRegional network structures in the context of educational disadvantages, using the example of the Bielefeld network "Include All Children"
Authors
SourceDie Deutsche Schule 110 (2018) 3, S. 227-239 ZDB
Document  (203 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag geht der Frage nach, auf welche Weise Netzwerkstrukturen mit dem Ziel des Abbaus von Bildungsbenachteiligungen auf regionaler Ebene entwickelt und etabliert werden können. Dazu werden Kooperation und Netzwerke allgemein und regionale Netzwerke im Besonderen betrachtet, um dann am Beispiel des von der Bielefelder Bildungsinitiative Tabula e. V. initiierten und maßgeblich gestalteten Netzwerks 'Alle Kinder mitnehmen' die Fragestellung exemplarisch zu beantworten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article discusses the question of how network structures with the purpose of reducing educational disadvantages can be developed and established on a regional level. Therefore, collaboration and networks in general as well as regional networks in particular will be examined in order to answer the aforementioned question, using the example of the network Include All Children, which was initiated and significantly devised by the Bielefeld education initiative Tabula e. V. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.02.2023
CitationOtto, Johanna; Streese, Bettina; Fiedler-Ebke, Wiebke: Regionale Netzwerkstrukturen im Kontext von Bildungsbenachteiligungen am Beispiel des Bielefelder Netzwerks Alle Kinder mitnehmen - In: Die Deutsche Schule 110 (2018) 3, S. 227-239 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-260134 - DOI: 10.25656/01:26013
export files

share content at social platforms