search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Widerstand als Normalität. Zur Artikulation von Widerstand in der Schulentwicklung
Parallel titleResistance as normality. On the articulation of resistance in school development
Authors
SourceDie Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 37-47 ZDB
Document  (227 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag plädiert für ein normalisierendes Verständnis von Widerstand in Prozessen der Schulentwicklung. Dem Ansatz einer kulturtheoretisch-praxeologischen Schulentwicklungsforschung folgend wird eine Heuristik zur Analyse von Praktiken des Widerstands vorgestellt und auf eine Fallvignette aus der Begleitforschung zum Schulversuch PRIMUS in Nordrhein-Westfalen bezogen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article argues for a normalizing understanding of resistance in processes of school development. Following the approach of theories of cultural practices in school development research, a heuristic for the analysis of practices of resistance is presented and related to a case vignette from the accompanying research on the school experiment PRIMUS in North Rhine-Westphalia. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.02.2023
CitationIdel, Till-Sebastian; Pauling, Sven: Widerstand als Normalität. Zur Artikulation von Widerstand in der Schulentwicklung - In: Die Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 37-47 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261957 - DOI: 10.25656/01:26195; 10.31244/dds.2023.01.04
export files

share content at social platforms