search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schulentwicklung und Widerstand. Eine multiperspektivische Betrachtung
Parallel titleSchool development and resistance. A multi-perspective view
Authors
SourceDie Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 59-69 ZDB
Document  (211 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Rahmen dieses Beitrags wird die Aussage, dass „Veränderungen in der Schule eigentlich immer von Widerstand begleitet werden“, aus verschiedenen, voneinander unabhängigen Perspektiven diskutiert. In diese multiperspektivische Betrachtung gehen die Stellungnahmen von Vertretern aus Bildungspolitik, Bildungsadministration, Landesinstituten, der Schulentwicklungsberatung sowie der Wissenschaft ein. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this article, the statement that “changes in schools are always accompanied by resistance” is discussed from different and independent perspectives. This multi-perspective view includes the opinions of representatives from education policy, education administration, state institutes, school development consulting, and academia. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.02.2023
CitationBuchberger, Christian; Burkard, Christoph; Holtappels, Heinz Günter; Lösel, Manuel; Meetz, Frank: Schulentwicklung und Widerstand. Eine multiperspektivische Betrachtung - In: Die Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 59-69 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261980 - DOI: 10.25656/01:26198; 10.31244/dds.2023.01.07
export files

share content at social platforms