details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261995
DOI: 10.25656/01:26199; 10.31244/dds.2023.01.08
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261995
DOI: 10.25656/01:26199; 10.31244/dds.2023.01.08
Original Title |
Mehr Bildungsgerechtigkeit durch ungleiche Ressourcenzuweisung? |
---|---|
Parallel title | Decreasing educational inequity through needs-based school funding? |
Authors |
Kürzinger, Anja ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 70-74 ![]() |
Document | full text (163 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Bildungschance; Gerechtigkeit; Chancengleichheit; Ressourcenallokation; Bedarfsorientierung; Sozialraum; Schule; Finanzierung; Soziale Benachteiligung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2023 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Bericht geht der Frage nach, welche Wirkung die bedarfsorientierte Ressourcensteuerung als Ausgleich sozialräumlicher Bildungsdisparitäten an Schulen besitzt, und problematisiert sowohl den Mangel an empirischen Befunden als auch die fehlende Evaluation des Mitteleinsatzes. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This report examines the impact of needs-based school funding as a means of balancing socio-spatial educational disparities and problematizes both the lack of empirical findings and the lack of evaluation of the use of resources. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2023 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.02.2023 |
Citation | Kürzinger, Anja; Funk, Martina; Immerfall, Stefan: Mehr Bildungsgerechtigkeit durch ungleiche Ressourcenzuweisung? - In: Die Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 70-74 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261995 - DOI: 10.25656/01:26199; 10.31244/dds.2023.01.08 |