search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Mehr Bildungsgerechtigkeit durch ungleiche Ressourcenzuweisung?
Parallel titleDecreasing educational inequity through needs-based school funding?
Authors
SourceDie Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 70-74 ZDB
Document  (163 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Bericht geht der Frage nach, welche Wirkung die bedarfsorientierte Ressourcensteuerung als Ausgleich sozialräumlicher Bildungsdisparitäten an Schulen besitzt, und problematisiert sowohl den Mangel an empirischen Befunden als auch die fehlende Evaluation des Mitteleinsatzes. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This report examines the impact of needs-based school funding as a means of balancing socio-spatial educational disparities and problematizes both the lack of empirical findings and the lack of evaluation of the use of resources. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.02.2023
CitationKürzinger, Anja; Funk, Martina; Immerfall, Stefan: Mehr Bildungsgerechtigkeit durch ungleiche Ressourcenzuweisung? - In: Die Deutsche Schule 115 (2023) 1, S. 70-74 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261995 - DOI: 10.25656/01:26199; 10.31244/dds.2023.01.08
export files

share content at social platforms