search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Damit wir uns richtig verstehen. Zur Analyse des Begriffs von 'Musikkultur'
Parallel titleLet us be clear. On the analysis of the concept of 'music culture'
Author
SourceGöllner, Michael [Hrsg.]; Knigge, Jens [Hrsg.]; Niessen, Anne [Hrsg.]; Weidner, Verena [Hrsg.]: 43. Jahresband des Arbeitskreises Musikpädagogische Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2022, S. 213-228. - (Musikpädagogische Forschung; 43)
Document (1.427 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-4612-0; 9783830946120
ISSN0937-3993; 09373993
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Autor geht von begrifflichen Unklarheiten innerhalb der Interkulturellen Musikpädagogik aus und entwickelt im Rekurs auf die analytische Philosophie eine eigene Definition des Begriffs ‚Musikkultur‘. Dabei plädiert er für eine an die Alltagssprache angelehnte Auseinandersetzung mit zentralen Begriffen, um auf diese Weise eine tragfähige Ausgangslage für den musikpädagogischen Fachdiskurs zu schaffen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this paper, I will explain how analytic philosophy can contribute to answering the question of what we mean by ‘music culture’. I am going to outline the basic features of analytic philosophy and analyze a concept of ‘music culture’. Finally, I’ll discuss the resulting definition in the context of different definitions of ‘culture’. (DIPF/Orig.)
is part of:43. Jahresband des Arbeitskreises Musikpädagogische Forschung
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication10.03.2023
CitationBugiel, Lukas: Damit wir uns richtig verstehen. Zur Analyse des Begriffs von 'Musikkultur' - In: Göllner, Michael [Hrsg.]; Knigge, Jens [Hrsg.]; Niessen, Anne [Hrsg.]; Weidner, Verena [Hrsg.]: 43. Jahresband des Arbeitskreises Musikpädagogische Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2022, S. 213-228. - (Musikpädagogische Forschung; 43) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-262789 - DOI: 10.25656/01:26278; 10.31244/9783830996125.13
export files

share content at social platforms