search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Global Citizenship Education aus einer feministischen Perspektive als Ansatz in der Basisbildung – ein Beispiel aus der Praxis
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 45 (2022) 4, S. 26-30 ZDB
Document  (248 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Artikel werden Global Citizenship Education und feministische Ansätze in der Basisbildung anhand eines Praxisbeispiels aus der feministischen Mädchen*arbeit in Kärnten zusammengedacht. Neben der Charakterisierung der Zielgruppe werden anhand des Leitbilds der Einrichtung „EqualiZ. Gemeinsam vielfältig.“ exemplarisch Ansätze der Basisbildung und der Global Citizenship Education in den Kontext von praktischer Arbeit gestellt und diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this article, Global Citizenship Education and feminist approaches in basic education are interconnected based on a practical example from feminist girls’ work in Carinthia. In addition to the characterization of the target group, the mission statement of the institution „EqualiZ. Gemeinsam vielfältig.“ exemplary approaches on basic education and global citizenship education are placed in the context of practical work and discussed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.04.2023
CitationSchöffmann, Rosemarie: Global Citizenship Education aus einer feministischen Perspektive als Ansatz in der Basisbildung – ein Beispiel aus der Praxis - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 45 (2022) 4, S. 26-30 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-263671 - DOI: 10.25656/01:26367; 10.31244/zep.2022.04.06
export files

share content at social platforms