search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schulleiter*innen als Promotor*innen der Bildung für nachhaltige Entwicklung. Bericht zum Forschungsprojekt "Lead4ESD Principal Study"
Parallel titleSchool principals as promoters of education for sustainable development. Report on the research project “Lead4ESD Principal Study”
Authors
SourceDie Deutsche Schule 115 (2023) 2, S. 142-146 ZDB
Document  (245 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Schulleitungen üben entscheidenden Einfluss auf Schulkultur oder Leistung einer Schule aus. Ihre Rolle bei der Implementation von Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) wurde bisher jedoch kaum untersucht. Der Bericht gibt Einblick in ein Forschungsprojekt zu Aktivitäten, Kompetenzen und Einfluss von Schulleitungen im Kontext von Schulentwicklung für BNE. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Principals exert decisive influence regarding culture or performance of a school. Their role in the implementation of Education for Sustainable Development (ESD), however, has rarely been investigated so far. The report gives an insight into a research project on activities, competencies and influence of school leaders in the context of school development for ESD. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.07.2023
CitationStricker, Tobias; Müller, Ulrich; Hancock, Dawson R.; Wang, Chuang: Schulleiter*innen als Promotor*innen der Bildung für nachhaltige Entwicklung. Bericht zum Forschungsprojekt "Lead4ESD Principal Study" - In: Die Deutsche Schule 115 (2023) 2, S. 142-146 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-269887 - DOI: 10.25656/01:26988; 10.31244/dds.2023.02.08
export files

share content at social platforms