search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Erziehungswissenschaft und Bildungspolitik - von den 1970er Jahren zur PISA-Zeit
Parallel titleEducational science and education policy - from the 1970's years to the "PISA time"
Author
SourceDie Deutsche Schule 100 (2008) 1, S. 31-42 ZDB
Document  (3.062 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Bedeutung erziehungswissenschaftlichen Wissens für bildungspolitisches Handeln wird von der Reformphase der 1970er Jahre an behandelt. Inzwischen haben PISA und andere Leistungsvergleichsstudien das Verhältnis zwischen Erziehungswissenschaft und Bildungspolitik verändert: Diese Kooperation ist nun Teil eines öffentlichen Medienereignisses geworden. Dabei stellt sich die Frage, wie das immens wachsende empirische Systemwissen von den bildungspolitischen Akteuren überhaupt noch verarbeitet werden soll. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The significance of educational scientific knowledge for a politico-educational action is treated from the reform phase of the 1970s years. PISA and other comparative assessment studies have changed the relationship between educational science and education policy in the meantime: This cooperation has become part of a public medium event now. The question is how the growing empirical system knowledge shall be processed and used by the politico-educational protagonists now. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.09.2023
CitationTillmann, Klaus-Jürgen: Erziehungswissenschaft und Bildungspolitik - von den 1970er Jahren zur PISA-Zeit - In: Die Deutsche Schule 100 (2008) 1, S. 31-42 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-272360 - DOI: 10.25656/01:27236
export files

share content at social platforms