details
Original Title |
Datenbasierte Selbst- und Fremdevaluation. Eine exemplarische Analyse des Steuerungskonzeptes in Baden-Württemberg |
---|---|
Parallel title | Data based self-evaluation and mandatory testing. An exemplary analysis of the governance concept in Baden-Württenberg |
Authors |
Bohl, Thorsten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 100 (2008) 4, S. 459-466 ![]() |
Document | full text (5.472 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Evaluation; Selbstevaluation; Lernstandserhebung; Schulentwicklung; Schülerleistung; Datenanalyse; Steuerung; Leistungsmessung; Baden-Württemberg; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2008 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im deutschsprachigen Raum erproben die Bildungsverwaltungen derzeit unterschiedliche Konzepte einer datenbasierten Schulentwicklung. Am Beispiel Baden-Württemberg wird analysiert, wie sich der neue Ansatz auf die Ausgestaltung der Selbst- und Fremdevaluationsinstrumente auswirkt. Auf dieser Basis werden Vorschläge zur Weiterentwicklung datenbasierter Steuerungskonzepte angeführt. (DIPF/Orig.). |
Abstract (English): | In German-speaking countries, school administrations are presently testing different data based school improvement concepts. Taking Baden-Württemberg as an example, the authors analyse how the new approach affects the shaping of the instruments for self-evaluation and mandatory testing. On this basis, recommendations for the further development of data based governance concepts are given. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2008 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 15.09.2023 |
Citation | Bohl, Thorsten; Kleinknecht, Marc; Maier, Uwe: Datenbasierte Selbst- und Fremdevaluation. Eine exemplarische Analyse des Steuerungskonzeptes in Baden-Württemberg - In: Die Deutsche Schule 100 (2008) 4, S. 459-466 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-272753 - DOI: 10.25656/01:27275 |