search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Netzwerke: Umwege der Schulentwicklung? Erfahrungen aus dem Projekt "Schulen im Team"
Parallel titleNetworks: School development taking the long way round? Experiences from the project "School Collaborations"
Authors
SourceDie Deutsche Schule 100 (2008) 4, S. 489-497 ZDB
Document  (12.481 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag stellt mit "Schulen im Team" ein Netzwerkprojekt vor und zeigt, wie mittels der dokumentarischen Methode tiefere Einblicke in Kooperationsprozesse gewonnen werden, indem handlungsleitende Orientierungsrahmen der Akteure offen gelegt werden. Die These der Autoren ist, dass so Prozesse innerschulischer wie interschulischer Kooperation sowie deren Zusammenwirken besser erklärt werden können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article presents a project, namely "Schulen im Team" ("School Collaborations"), and indicates a way of gaining deeper insight into processes of cooperation using the documentary method, which offers the possibility of examining the actors' frames of references relevant to their actions. The authors hypothesise that this approach is most suitable for explaining the processes of intra- and interaction of schools, as well as their interference. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication15.09.2023
CitationBerkemeyer, Nils; Manitius, Veronika: Netzwerke: Umwege der Schulentwicklung? Erfahrungen aus dem Projekt "Schulen im Team" - In: Die Deutsche Schule 100 (2008) 4, S. 489-497 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-272784 - DOI: 10.25656/01:27278
export files

share content at social platforms